Kaj je stres?

Stres je reakcija telesa na grozljiv ali živce parajoč položaj, v katerem se znajdemo v vsakodnevnem življenju, pa naj bo to napad zahtevnih ali neprijaznih šefov ali strank, težavnih ali problematičnih družinskih članov, soočenje s finančnimi ali drugimi problemi sodobnega življenja. V takšni situaciji avtonomno živčevje prevzame pobudo in sproži zaporedje varovalnih dogodkov. Nadledvične žleze začnejo izločati kortikosteroide oz. stresne hormone, ki spodbudijo telo k delovanju. Krvni tlak se poveča, srce hitreje črpa, kri preusmerja od trebušnega dela k nogam, da bi lahko hitreje tekli. Zenice se razširijo, da spustijo v oko več svetlobe, zato da bi laže gledali v temi. Vse to, da nas telo pripravi »na beg« ali »spopad na življenje in smrt«.

Če stresnih hormonov, ki jih izločijo nadledvične žleze, ne porabimo takoj, nastane na življenjsko pomembnih organih in drugih telesnih sistemih škoda. Stresni hormon lahko namreč ubija tudi povsem uravnotežene celice, moti normalno delovanje imunskega sistema, zvišuje krvni sladkor in lahko celo povzroča tanjšanje kosti in poškodbe celic v spominskem centru možganov.

Kako veste, da je stres načel temelje dobrega delovanja vašega telesa?

Ko vam srce pogosto hitro razbija, se ne morete umiriti tudi, ko stresnim situacijam niste več izpostavljeni, ko vas muči nespečnost ali ko se pojavijo:

  • težave s kožo (koprivnica, nevrodermitis …),
  • težave z dihali (astmatični napadi, bronhitis …),
  • težave s prebavo (zaprtje, driske),
  • težave z izločali (slabost ali vnetje mehurja)
  • visok krvni tlak,
  • herpes,
  • izpadanje las,
  • debelost,
  • škrtanje z zobmi …

je stres na vašem telesu že pustil posledice.

Kako si pomagati, ko smo pod velikim stresom?

Večina ljudi v trenutkih hudega stresa poseže po zdravilih. So enostavna, hitra pomoč, ki pa ima žal pogosto neprijetne stranske učinke, ki so lahko celo hujši od samega stresa. Zato se vedno več ljudi odloča za naravna zdravila pri uravnavanju stresa in tesnobe.

1. Nadomestite pomanjkanje vitaminov in mineralov, in sicer predvsem:

  • vitaminov B-kompleksa, ki so naravno zdravilo proti tesnobi iz stresu (50 mg tableta 2x na dan);
  • mineralov, kot sta kalcij in magnezij, ki naravno znižujeta krvni tlak, ki se zvišuje, ko smo pod stresom in tako pomagata telesu prenašati škodljive učinke stresa (kombinacija 500 ml tableta kalcija in  250 mg magnezija na dan pred jedjo);

saj stres posredno ali neposredno porablja vitamine in tudi druga hranila. Npr. eno uro dolg žolčen prepir ali izbruh čustev stane približno 300 mg vitamina C, štirikrat toliko kolikokrat ga po priporočilih strokovnjakov potrebujemo vsak dan. Izgube nekaterih oblik vitaminov B6 povzročijo precejšnje motnje v presnovi beljakovin in predvsem hormonov.

2. Uporabite:

naravna zelišča, kot so:

  • šentjaževka, ki pomaga pri zmanjševanju stresa in je enako učinkovita kot antidepresivi, ki so mnogo močnejša zdravila na recept (kapsula do 3x na dan).
  • ginko biloba – rastlina izboljšuje krvni obtok v možganih in je lahko učinkovita pri dvigovanju razpoloženja ob depresiji (60mg kapsula do 3x na dan)
  • kamilica,
  • hmelj (storž),
  • pelin,
  • melisa,
  • majaron,
  • lipovo cvetje

eterična olja, kot so (namazati nekaj kapljic na prsi oz. senca, kot dodatek kopelim, za vonj prostora ali za inhalacijo):

  • borove iglice,
  • melisa,
  • šentjaževka,
  • pomaranče,
  • sandalovina.

3. Izogibajte se kofeinu – povečuje živčnost (bodite previdni tudi pri osvežilnih pijačah, lahko so velik, toda prikrit vir kofeina).

4. Bodite telesno dejavni  – redna vadba je odličen način za sproščanje stresa in je naravni način za izboljšanje razpoloženja.

5. Uvedite polnovredno prehrano, bogato z vitalnimi snovmi in se izogibajte testeninam, picam, ocvrtemu krompirčku, hrustljavemu pecivu, vsem industrijsko predelanim jedem, globoko zamrznjeni hrani in sladkorju ter vsemu, kar je sladko.